پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

طهرانچی: تمرکز مراکز سما بر احیای نظام مربیگری قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمرکز مدارس سما باید بر احیای نظام مربیگری در مدارس قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 20
کد خبر: ۱۰۲۸۸۵

به گزارش راهبرد معاصر جلسه شورای راهبردی آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز به ریاست محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی، نوید ادهم دبیرکل هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه مدارس سما فرصت مغتنمی برای برون‌رفت کشور از چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش است، گفت: سما با دارا بودن حدود هزار مدرسه، به عنوان یک نظام میانی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود و چنین نظامی قابلیت حل مسئله و الگوسازی در حوزه آموزش و پرورش را داراست. از این رو با توجه به اتفاقات به وجود آمده در یک سال و نیم گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی، تمرکز مدارس سما باید بر احیای نظام مربیگری در مدارس، برگزاری اردوهای حضوری و انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی به فضای حقیقی آموزش باشد.

ایجاد هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه فضای مجازی و حقیقی

طهرانچی افزود: واقعیت این است که مرز حقیقت و توهم در فضای مجازی به یکدیگر نزدیک است و باید با مراقبت از این فضا، دانش‌آموزان را با شیرینی‌های فضای حقیقی آشنا کرد. لازم است یک هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه تشکیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی می‌تواند کمک بزرگی برای انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی و جهان شبکه‌ای به فضای حقیقی و آشنایی با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و نمادهای ملی باشد. از این رو در بازدیدی که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت داشتم، قرار شد راه‌اندازی اردوهای نجوم به منظور آشنایی دانش‌آموزان با این علم که یکی از بحث‌های تربیت علمی قرآن است، در دستورکار واحد تفت قرار گیرد. این اردوها یک برنامه تربیتی است که دانشجویان علاوه بر آشنایی با نجوم، بتوانند با مفاهیم رصد و استهلال ماه آشنا شوند.

در ادامه این جلسه، مهندس بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای کیفیت‌بخشی در حوزه مدارس سما با تأکید بر گسترش سامانه‌های نظارت و کنترل ارائه کرد.

وی همچنین برنامه‌های این معاونت در حوزه‌های «پایش، سنجش و تضمین کیفیت»، «انتخاب و انتصاب مدیران مدارس»، «مدیریت، کنترل و بهبود شهریه مدارس»، «استقرار و گسترش مدارس سما متناسب با آمایش محیطی و سایر مؤلفه‌های مؤثر» و «ساماندهی نیروی انسانی» را تشریح کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده